rare-jongens-die-britten.reismee.nl

Rondje Brittanië staat op punt van beginnen

Of ze nu in de EU blijven of weggaan, is op het moment dat wij onze overtocht aanvangen nog steeds niet zeker. De Britten brexitten nog even voort. Eind oktober lijkt nog ver weg. Heel ver weg.

Voor ons is het uur U nog negen dagen te gaan.

Wat gaan we doen? Vooralsnog kalm aan, we hebben namelijk ruim vier weken. Maar ik zal even het rondje schetsen. Over iets meer dan een week met de veerboot naar Engeland. Dan met het stuur aan de dan verkeerde kant naar het verafgelegen Wales. Paar daagjes dorpjes kijken, natuur proeven en een weekje varen op een narrowboat in Brecon.

Dan door naar Zuid-Engeland op naar een nieuwe veerboot. Die brengt ons naar de Kanaaleilanden Guernsey en Jersey.

Was dat het dan? Geenszins. Met een beetje mazzel zijn we dan op de helft van de tijd. Dus door naar Bretagne (ook een soort Britten), waar we een rondje kust gaan doen (en oesters eten en calvados drinken). Mont Saint Michel laten we als toeristenfuik lekker liggen waar het ligt (al geweest), bovendien; we moeten door naar de Champagnestreek om de kofferbak te vullen met dozen vol. Kan er veel in een Audi A3, driedeurs? Vast!

En dan weer naar huis. Is het om en bij Prinsjesdag in Nederland, Voor de thuisblijvers, ook nu weer zijn de katten in goede handen. Zoals elk jaar komt er weer iemand een maandje in ons huis wonen.

Weet je wat? Reis gewoon mee met ons via dit blog.